Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet

Kampen Inuti Mig...

Jag är så kluven & på så många sätt... Ser ingen annan än jag det?

Ibland tycker jag att det borde märkas. Som när jag ena sekunden är den där sociala, soliga, smarta Freja, för att nästa sekund växla, krypa in i mitt skal & bli frånvarande, annorlunda, oförstående & säga konstiga saker.
Är det bara jag som uppfattar skillnaden?
Kan inte vara så, då skulle jag inte fått höra sånt endel säger ibland, 'Freja, du tänker på så konstiga saker'...
& det är sant, det gör jag ibland. Ofta.
Jag ställer frågor som ingen annan vill veta svaret på. Jag har udda & invecklade teorier som ingen annan förstår. (Inte för att dom är intresserade heller, dom flesta strävar efter att göra sig dummare än vad dom är)

Jag vill inte vara dum. Jag vill vara nomal.

Normal, det var så det kändes den där första gången. Det är därför det är så svårt att släppa taget...
Det är ytterligare en sak som gör mig kluven, för djävulen sitter där på min axel & hon är narkoman!! & hon är jag!!
Om jag påpekar att det inte finns något som är normalt med att vara vaken i 14 dagar & sticka sig i armen med stål, då påminner hon mig om att det åtminstone känns så... För hon vet hur viktig känslan är för mig.
Om jag säger att det finns massor av andra som lagt av (eller aldrig börjat) som trivs med sina liv, då skrattar hon åt mig för jag har ju aldrig varit som andra!
Om jag säger att jag är ren, drogfri, då säger hon att vad som än händer kommer jag ändå alltid vara narkoman...

& jag hatar henne!
Samtidigt som jag inte kan annat än älska henne, för hon finns ju alltid där...

& en vacker dag kommer hon att hugga mig i ryggen.

/n

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men du, vad är egentligen normalitet? Och varför måste man eftersträva att vara mainstream? Var glad att du är du samt att du kan använda dina erfarenheter till att forma ditt liv.



Kram på dig

2008-08-26 @ 22:04:41
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Sofi

Oftast lär man sig att kunna vara perfekt utåt men någon helt annan inuti. Och precis som du söger så borde folk märka att något är fel, men de kommer inte göra det... För du måste själv våga visa det. Våga visa allt som gör ont. Det är superjobbigt, men ingen annan är du kan hjälpa dig.

2008-08-26 @ 22:14:13
URL: http://sofianderssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Piratpartiet

FRAdar

iNTeGriTY