Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet

Fan, fan, fan!


Jag har de senaste veckorna missat två tvätt-tider, mest för att jag slarvat... Altså glömt bort det, inte skrivit upp det i kalenderna och sånt... Senaste gången försov jag mig. Så idag var det verkligen superviktigt att jag kom upp i tid och tvättade. & det gjorde jag också, jag gick upp klockan 05:00 och plockade i ordning det som behövde tvättas, sorterade ut det viktigaste och sånt... Tvättstugan var bokad fr. klockan 06:00 och tio minuter innan det var jag klar att gå ner, förutom en detalj, behövde bara plocka fram tvättmedlet och kila ner...

...men, såklart; Tvättmedlet är borta!!! =/
Jag letade överallt som jag kan tänka mig att jag har stoppat undan det, men ingenting. Till slut rotade jag lite i kartonger i klädkamaren, bara IFALL jag skulle fått för mig att temporärt slänga ner kassen där när jag gick igenom dom och sen glömt ta ur det... Men inget tvättmedel.
Då fick jag en horibel tanke: Tänk om jag glömde det i tvättstugan sist jag var nere? Egentligen tror jag ju inte det, jag brukar alltid kolla en extra gång att jag har allt, tvättmedlet brukar jag dessutom ta upp så fort jag använt det klart så att jag slipper släpa det tillsammans med all torr tvätt sen...
Men tanken gnagde tillräckligt för att jag skulle ge upp jakten, jag skulle missa tiden helt annars och så skulle dom släppa bokningen fri. Så jag gick ner utan tvättmedel, och nu kör den ändå, måste va bättre att tvätta med bara vatten än att inte tvätta alls?

Men det är så typiskt!!! & klantigt.
Jag borde ju kollat redan igår så jag visste var allt fanns...

Men jag får boka ny tid och tvätta det igen om det inte blir rent nog... Synd bara att det är så galet svårt att få tvätt-tid här. Mina grannar brukar låna varandras kort och boka alla tre tvättrummen på en gång, det får man ju naturligtvis inte göra,  som om det hindrar någon... Det står till och med skyltar i tvättstugan om att man kan bli av med tvättkorten om man gör sånt, men det är nog mest snack... Dörrarna där ner står typ alltid på vid gavel när man kommer ner för att boka.

Just nu saknar jag min egen tvättmaskin mer än någonsin.
Den, som så mkt annat, försvann med lägenheten i Vivalla som X:et låste mig ute från...

Jag får trösta mig med att den ändå inte skulle få plats där jag bor nu!

...& jag har ju faktiskt några få ljusglimtar i livet trots allt, för jag får besök på torsdag igen!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Piratpartiet

FRAdar

iNTeGriTY