Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet

på G igen...


& så bär det av igen, hem till familjen.

Min underbara farmor är där å hälsar på, så pappa undrade om jag ville komma... Klart jag vill!
När jag var liten tonåring bodde jag hos farmor ett tag, och även om jag inte gjorde riktig som hon sa heller, så är hon den enda som pallade med mig på något sätt, hon stod ut med mig... Min krut-farmor, hon fick stå ut med en hel del...
Hon tog ingen skit från mig, trots att jag var rätt bra på att häva ut den till höger och vänster...
Jag är evigt Tacksam för att hon finns...
Frågan är, hur länge till...? Hon är gammal nu, över 80. En ansenlig ålder... & hon börjar så smått bli sjuk, och ser knappt alls... Hemskt att tänka på, hon är den enda jag har kvar. Farfar dog när jag var i två-årsåldern, Mormor & Morfar gick bort för fem-tio år sen...

Men, nu ska jag iaf få träffa henne. Sist vi sågs var i mellandagarna, pappa tog med henne & hälsade på mig när jag satt inlåst... Jag var jätteglad att få träffa henne då, men samtidigt var det ytterst pinsamt...
Att hon fick se mig så där... Tvångsvård, låsta dörrar & bevakade besök...
Hon är ju på sätt och vis den sista i släkten jag ville skulle se mig så där, men samtidigt... Om någon i min släkt ska få se mig sån är det nog hon...

& lägenheten då?

Ja... Jag har ju fortfarande ingen säng. Försökte köpa en i onsdags, på Bra & Begagnat i Örebro. Det gick ju inte riktigt som planerat... Huuh, Usch, Hemska ställe. Missförstå mig rätt, Affären i sig var det absolut inget fel på, tvärtom var det precis ett sånt ställe jag gillar... Men (antagligen) tack vare deras öppettider (två dagar i veckan) så stod det 50 pers utanför redan innan dom öppnat. & det är bara början...
Jag har nu för tiden utvecklat en social fobi, jag klarar inte riktigt av stora folkmassor och om jag inte har sällskap av ngn jag känner & litar på så blir det lätt knas.
Jag var ensam där & handlade, ensam med bla. 30 köpgalna pensionärer, och på second hand är det ju först till kvarn som gäller och vissa verkade ta det på blodigaste allvar!! & ingen säng (madrass) fanns det heller, inte en sån jag behöver iaf... Fanns fyra sängar å den enda som ens avlägset påminde om vad jag ska ha, var redan taggad med en röd lapp och texten SÅLD.
Jag försökte trösta mig med att fynda lite andra saker jag behöver men det blev inte mkt, två leopardmönstrade kuddar, en saltkvarn, ett knivblock och en kaffebryggare som ser ut mer som en espressobryggare...

Sen fick jag svårt att andas och åkte hem.

Det har varit så mkt nu dom senaste dagarna, så jag har inte riktigt hunnit tänka... Med andra ord har jag mått rätt okej den här veckan, men så har jag ju lite medicin också... Inte för att jag tror att den gör ngn så där gigantisk skillnad.
Sitter nog mest i skallen på mig, för jag vill ju må bättre. Jag vet inte, men det har varit lite lättare dom här dagarna iaf!

& nu tåget, mot staden. Ska hämta lite grejjer också, husgeråd å sånt till lägenheten... Ja, blir en lugn helg iaf.

/n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Piratpartiet

FRAdar

iNTeGriTY