Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet

till "jobbet" igen...


på bussen igen. en dryg timmes resa dit, en dryg timmes resa hem...
jag hatar det, det är så tröttsamt. i början var det väl ok, men nu har jag gjort det i typ två månader.
in till örebro för att gå kurs, och soc kallar det "jobbet"...
jobbigt är det förvisso, men jobb? jag vet inte ja... vad är egentligen kriterierna för ett jobb?
ngt som drar in pengar? ja, då jobbar jag väl kanske, man får ju bidrag för att gå där, men då borde ju studier som berättigar till studielån också räknas som ett jobb, kan man tycka... men det räknas väl mest som bara "studier"...?

äh, jag vet inte varför jag ens bryr mig... men det är precis sånt jag hakar upp mig på!
skillnaden mellan studier och jobb är uppenbarligen hårfin, och i slutänden måste jag oavsett gå upp på morgonen och åka iväg... så hur kommer det sig att en sån här sak kan uppta så mkt tid i mina tankar?

vissa skulle antagligen säga att det är för att min hjärna ska slippa tänka så sådant som faktiskt är viktigt att tänka på, men som gör ont... såna saker jag borde tänka på.
andra säger att det är bra att vara en "tänkare", man utvecklas, det är värdefullt att filosofiera över saker hur obetydliga dom än kan verka... jag vet inte vad jag ska tro, båda delarna verkar som vettiga argument.

i alla fall, snart behöver jag inte åka så här längre!!
för jag har fått lägenhet. i varberga, i örebro. äntligen...
måste bara ordna med möbler å sånt, försöka fixa dubbla hyror i en övergångsperiod... och så ska jag ju ha tag på nyckeln, det är alltid en fördel. jag ska bo i en etta på tredje våningen.
Verkar som att Snurra får bli innekatt framöver, men i det här vädret gör det väl inte så mkt kanske... & Sotis behöver ju en kompis hemma, hon blir så påstridigt när jag kommer hem om hon behöver vara ensam hela dagen.

nej, det får räcka så just nu. tilt i huvudet.

/n

Kommentarer
Postat av: birgitta

Grattis vännen!

Dags att gå vidare i livet, prova på det som är lite läskigt!!!

Tänker på dig och undrar hur du har det? Maila!

NA finns för dig - vänd dig dit!

kram

birgitta

2008-10-07 @ 10:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Piratpartiet

FRAdar

iNTeGriTY