Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet

Fezten

Hemma igen efter helgens eskapader...

Jag hade egentligen planerat in att delta i Pirat-demonstrationen i Örebro i lördags, men sedan länge hade jag även planerat att åka till Östansjö och delta i Fezten i Huset som Gud glömde, vilken anordnas varje år till ära av min vän Yvonnes födelsedag. Naivt nog föreställde jag mig att jag skulle kunna delta där fredag och åka tillbaka till Örebro lördag morgon.
Detta fungerade inte riktigt som jag hade tänkt mig, det går nämligen bara två bussar under lördagen och den enda som skulle gjort att jag hunnit demonstrera missade jag tyvärr. Vi insåg en bit på väg till bussen att det var kört att hinna med den, det är nämligen ett par kilometer att gå från huset och in till Östansjö. Så är det på landet. =)

Dock fördrevs helgen ändå i Pirat-tecken, för det visade sig att vi var ett helt gäng pirater där så det diskuterades ihärdigt hela helgen, jag delade ut flygblad och valsedlar till några som ännu(!) inte satt sig in i våra frågor men var intresserade av att göra detta! Det serverades också rabarberpaj prydda med små dödskalleflaggor, och fanns drinkar i baren med pirat-namn. Osv. Fezten blev, som alltid, en succé! =D Tack, Yvonne!

Attans skoj att träffa massa gamla kompisar och bekantingar också, folk jag inte sett på åratal, det var trots allt säkert 4-5 år sedan jag sist var på fezten. Men jag var ihågkommen av många, även personer jag själv lyckats glömma bort. Det värmer alltid litegrann att man trots allt finns i folks tankar emellanåt. =) Dessutom verkar jag vara omtalad, fick åtminstone höra någon gång "Jaha, är det du som är den Freja?!". =D


...nu är man hemma, och imorgon börjar återigen vardagen. Men det är inte långt kvar till semestern, så det gör inget, tiden flyter på bra nu för tiden. Vi har ju så pass roligt på jobbet oftast, så det är ok... För det mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Piratpartiet

FRAdar

iNTeGriTY