Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet

så det här så här det känns...


...att leva ett normalt liv? Att leva för helgen?

Anyway, efter en minst sagt avskyvärd vecka (att förlora ett krig är inte roligt) så har jag haft en i det närmaste perfekt helg!
Jag fick besök igen, från Sthlm. Av min... vad säger man, vän? Manlig bekant? En trevlig kille iaf. Benämningen kompis är så konstig, känns det som... Nu för tiden. En kompis är liksom någon jag "partajar" med typ. För att inte tala om att jag tidigare nästan bara umgick med killar jag dessutom brukade sätta på, lite "all in one"...
Så "kompis" känns inte rätt längre. (Jag vet inte om jag har nämnt det, men jag har gått i celibat. Jag har inte sex!!)

Hmm, ja, vän får nog duga. Spelar egentligen ingen roll, antar jag.

Vi har iaf haft en sjukt normal helg (jag tror det är normalt iaf, jag har så lite att jämföra med). Vi har varit & shoppat smarta saker på IKEA, skruvat ihop/upp hyllor. Samt fått en (stor fin platt) skärm ovanför min säng, nu kan man ligga där och titta på film... Det är SÅ sjukt bra & mysigt!! Vi har även lagat mat (eller mest jag lagade mat, han diskade) och kalasat på min goda lasagne och en makaronilåda.

...visst låter det som en normal helg? Toppen faktiskt...
Den här sortens helger kan jag lätt vänja mig vid.

Det enda jag är lite tveksam till är om jag vill "leva för helgen", så där Svensson som vissa gör... Sparkade på av systemet - slavandes 5 dagar i veckan - för att sedan bara leva 2 dagar... Jag vill ju göra något meningsfullt på dagarna, jobba eller så, men jag vill ju ha något jag trivs med.
Oj, vilka krav!! Nej, egentligen inte... Mest självbevarelsedrift, jag vill ju inte halka snett igen... Och jag är fortfarande rätt känslig! Förresten borde alla få göra något dom trivs med, och det är en stor lögn att samhället skulle gå under då, för det är faktiskt inte så att alla utan undantag vill bli fotomodeller eller poliser... (framförallt inte jag!)
Okej, jag har ju aldrig träffat någon som drömmer om att sitta i kassan på ICA, men ingen ska heller behöva göra det hela livet. Fast man kanske måste det ett litet tag iofs, vilket är okej, bara man inte behöver fastna där...

Oj, så snurrigt allt blev, jag skriver inte så bra idag, känner jag....
Tar det ngn annan dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Piratpartiet

FRAdar

iNTeGriTY