Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet

upp & ner...


Nu är man nyvaken igen... Jag gillar fortfarande inte att vakna, sova är väl OK, men vakna... =P

Igår var en sån där svängande underlig dag...
Linn var här, från måndag till igår eftermiddag. Mycket trevligt har vi haft, & som hon påpekade:
"inte lika mkt knark-snack" som det annars kan bli. Är väl ett steg i rätt riktning, för oss båda. :)

På kvällen var det bio med Ringshyttan, så jag följde med & kollade på Twilight... Helt okej film måste jag säga... Över förväntan till och med. Efter trailern jag sett hade jag iofs rätt höga förväntningar men sen läste jag om filmen på imdb varpå det genast sjönk en del - där lät det inte fullt så kul... Men det är väl bra antar jag, jag föredrar helt klart att bli överträffad än besviken!!

...& så träffade jag en gammal kompis på bio'n också, där  vart det liksom lite fel.
Missförstå mig rätt, jag tycker det var jätteroligt att se han, glad att han är ute och allt. Men plötsligt inser jag att jag faktiskt har förändrats, och att jag ibland inte ens behöver tänka medvetet på saker längre. Som att vi inte bytte telefonnummer.
Sista tiden när jag sprungit på gamla bekanta (alltså då från den "vanliga" världen) så har man ju utväxlat telefonnummer och beslutat om "fika någon gång"...
Men i det här fallet fungerade det inte så, och jag behövde aldrig ens överlägga med mig själv. Det var mest; Hej, Kram, Så du är ute! Hur har du haft det? Kul att se dig, vi syns nog igen, jag måste gå...
& ändå är han nog en av de jag haft högst tankar om av mina gamla kompisar från "den" världen... Han var alltid trevlig, ställde på, & inget sånt där jidder som tjejer annars ofta måste stå ut med från killar i min bransh... Jag blev faktiskt genuint glad att se han!!

Men jag blev också jävligt tjacksugen...
Att somna igår tog hundra år, & tankarna åkte tornado i mitt huvud.

Mot bakgrund av hur det senaste veckorna sett ut, hur jag har mått och min (in)stabilitet, är det bra att jag inte har något telefonnummer. För 1-2 veckor sen så var jag faktiskt närmre återfall än jag har varit på typ hela den här tiden... Jag mådde så jävla dåligt, var ledsen men framförallt så där galet jävla arg att jag ville slå någon på käften, gå hem och slå sönder hela min lägenhet men framför allt dra i mig en ordentlig rökare...
Jag gjorde inget av ovanstående, tack och lov, men det var en ordentlig påminnelse om att jag inte kan lita på mig själv. & i det läget ska jag inte ha telefonnummer till folk...

Men det var ju inte så att hela kvällen igår blev knas bara för det här, nej den var rätt okej ändå, bland annat för att jag fick en TV av Linn! Jag har aldrig haft någon egen TV förr (jag är snart 27 år och flyttade hemifrån för ungefär elva år sen), har aldrig skaffat mig det. Generellt sett gillar jag liksom inte konceptet med hjärndöd zappning, eller tanken på att någon annan ska välja vad jag tittar på (visst jag kan byta kanal, men där sänds ju bara något annat som någon annan valt)...
Men nu, i mitt nya liv, så kan jag behöva lätt-tillgänglig sysselsättning de dagar när rastlösheten kryper i mig som mest. Ibland är det bra att ha något som inte kräver så mkt av mig, datorn kräver ju ändå ett visst mått av koncentration & ansträngning... Ironiskt nog, det är just de saker jag principiellt inte gillar med TV som kommer till nytta nu!! :D

&, jag glömde ju nästan gårdagens höjdpunkt (förutom TV'n då), Linn & jag gick å käkade Sushi innan bio'n!! ...jag älskar verkligen Sushi, och den dom hade när var knasigt god!

...well, anyway. Till Ringshyttan idag, samtal och en sista röjning på annexet, i min gamla lägenhet. Står en dator kvar där, och lite annat små-pyssel... Ska flytta in en ny tjej där uppe förmodligen, många nya på R-H nu...
Strange... Med nya. Skönt att vara därifrån, skönt att bo själv... Även om jag saknar en del saker och personer förståss!

Dags för frukost!! (Jepp, så är det. Jag äter...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Piratpartiet

FRAdar

iNTeGriTY