Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet

Hoppsan! Ojdå...


...jag snubblade visst in på en sån där sida på nätet.

& nu har jag tydligen köpt såna där plastbitar som kallas CD-skivor för hela 275:-
Konstigt det där, jag som är en sån där pirat, som bara stjäl från de stackars artisterna...

Ajdå!

Fan, det här måste jag styra upp, inte bra...

Eller också, så är det helt enkelt så att jag älskar just den här musiken och jag vill hemskt gärna att dom ska fortsätta göra musik, så jag ger gladeligen dom lite pengar. Lika bäst så, jag har ju lyssnat gratis på deras musik (och älskat varje minut av det) så de förtjänar verkligen uppmuntran...

Jag köpte 1 skiva med Svenska Akademien och 2 skivor med Kalle Baah, två band jag uppskattat mycket genom åren. Dom ligger på ett ganska litet bolag som heter SwingKids, och det är ytterligare en sak jag gillar... Små bolag, för jag inbillar mig att det är bättre för artisterna - personligare, och har förhoppningsvis ngt mer fokus på musik än pengar.

Och nu är jag förväntansfull som fan. Konstigt nog.
Damnit, jag vet ju EXAKT vilka låtar som finns på skivorna... Men det känns ändå som julafton!
Nästa gång ska jag nog köpa den nyaste skivan med Kalle Baah också, vet inte om jag har hört  den ännu, men om den påminner om de jag beställt nu så är det helt klart värt det... & fler med Svenska Akademien, såklart.

Jag köper det här för att jag vet vad jag får, och jag vet att det är bra. & jag vill stödja det...

Varför har vissa så svårt att förstå det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Piratpartiet

FRAdar

iNTeGriTY