Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet

Yey! Good work!


Först ett litet klargörande för dom som inte redan vet;

Piratpartiet är ett parti som spänner över de politiska blocken, dvs vi samlar människor som i vanliga fall ställer sig både vänster, höger och mitten, för att det finns ett gemensamt mål som just nu är viktigare än allt annat.

Personligen är jag annars väldigt vänstervriden, ända sedan barnsben. I början av tonåren var jag dels aktiv för div. organisationer, samt under en period lite lätt extremistisk. Det är jag dock inte längre, under första delen av mitt vuxna liv röstade jag på Vänsterpartiet. Efter att Piratpartiet bildades har jag istället valt att lägga min röst på dom.

Men jag är fortfarande Vänster.

Och bland annat därför blir jag nu jublande glad när jag läser vad Erik Josefsson(v) skriver på sin blogg! Det bästa av två världar, skulle man kunna säga. Vänsterpartiets EU-parlamentariker Eva-Britt Svensson lade fram ett förslag om "krav på öppenhet kring ACTA-avtalet" inför Europaparlamentet, som röstade om saken - Och förslaget gick igenom.
Detta får mitt pirathjärta att slå några extra slag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Piratpartiet

FRAdar

iNTeGriTY