Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet

Idag har jag röstat Pirat!


Imorse klockan 10.00 slog förtidsröstningslokalen i Varberga upp portarna, och jag stod (naturligtvis! *s*) redan utanför och väntade eftersom jag skulle lägga ut valsedlar.

Klockan 10.02 lämnade jag fram mitt röstkort och ett sånt där sött litet kuvert innehållandes min röst på Piratpartiet.

Det var inte lätt att välja vilken kandidat som skulle få min röst, mot slutet stod det mellan Amelia Andersdotter och Christian Engström. Svårt val som sagt, båda två är vassa och kan tillföra massor i Bryssel, tror jag. Slutligen vann min cynism; eftersom de båda var jämställda  mina ögon så försökte jag fundera på hur de skulle ses i andras ögon. Och tyvär vet jag inte om politikerna i bryssel är redo för en 23 år ung kvinna med starka åsikter och bra argument...

Så min röst föll på Christian!

Fast det gör inte så mycket, för jag tror att vi lätt kan få in båda två (kanske till och med tre mandat?) i parlamentet. =)

...och det känns attans bra att ha det gjort. Nu börjar jag känna mig som en riktig medborgare i samhället igen. (Förvisso röstade jag även förr när jag var kvar i missbruk, men ändå...) Jag både betalar skatt och röstar!

Gör det du också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Piratpartiet

FRAdar

iNTeGriTY