Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet

men, va?

Lyssnar på P1, Studio Ett, just nu är det ett inslag om "sjukskrivningsupproret", och plötsligt hör jag något som borde fått mina öron att trilla av...

Jag citerar, Socialförsäkringsminister, Cristina Husmark Pehrsson:

Det finns inget som heter sjukintyg. Det handlar om ett underlag för att göra en bedömning.


Alltså, va? Sen när då? (enligt henne hade aldrig funnits något som heter sjukintyg) Men har jag missat något här? Varför har jag då genom åren blivit ombedd av både Arbetsförmedling och Socialtjänst att inkomma med sjukintyg?

Det handlar ju om myndigheter, så dom boorde rimligtvis i så fall vara medvetna om att "det inte finns något som heter sjukintyg". Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Piratpartiet

FRAdar

iNTeGriTY