Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet

TPB-domare jävig?


Ja, jag önskar faktiskt att jag kunde bli mer förvånad över det här, men jag är en bitter cyniker.

Nu på morgonen fick jag höra talas om att domaren i the spectrial kan ha varit jävig, detta enligt P3 Nyheter som gjort en granskning och hittat kopplingar mellan domare Thomas Norström och målsägarsidan. Advokat Peter Althin kräver ny rättegång, och konstaterar att han är mycket förvånad över att domaren försatt sig i den här situationen.

Fler artiklar om saken: SvD, IDG, Dagens Industri, SVT's Rapport, Aftonbladet, Dagens Nyheter.

Uppdatering:

Henrik Alexandersson, HAX, har kommenterat saken på sin blogg.

Rick Falkvinge (PP) skriver Korruption och förbannad rättsröta och Piratpartiet har även skickat ut ett Pressmeddelande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Piratpartiet

FRAdar

iNTeGriTY