Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet

det börjar dra ihop sig...


...snart dags att kastrera lillkissen Sotis.

Hon beter sig konstigare än vanligt (hur det nu är möjligt? Knasbollen...) & låter mera.
Inte riktigt sånt där galet "Jag är kååååt"-jamande som vissa andra katter (...typ, som förr med Snurra?) kan klämma ur sig, men det känns som att det är på G nu... Hon är ju faktiskt snart 10 månader gammal, slog det mig just när jag räknade efter... Dessutom, det är ju inte alla katter som åbäkar sig så där när dom löper.

I alla fall passar det rätt bra i tid, pengarna finns!! =)

Jag ska ju dessutom se till att få henne ID-märkt (chippad!) & vaccinerad på samma gång, det känns smart att passa på. Snurra behöver också chippas och vaccineras, förståss... Jag fattar inte att veterinären som kastrerade henne inte sa något om det till Pappa när han var inne med henne då, så jävla puckat!
Min far är ju inte egentligen kattägare, så jag känner inte att det är ngt man ska förvänta sig att han tänker på - då borde proffsen på djurkliniken påminna om det, kan man tycka. Men, men. Det är historia nu...

Jag får börja med att fixa Sotis, så får jag se vad kostnaden hamnar på, sen kan jag fundera på när jag kan ha råd att fixa Snurran!

& så var det försäkringar...

Mycket man måste tänka på när man har ansvar. Ingen av dom är försäkrad än så länge, och efter vad jag hört/läst så kommer det kosta 1-2000:-/år för båda två. Om jag inte missuppfattat ngt... Men jag tror att försäkringsbolaget gärna vill att dom är vaccinerade & märkta, så det kommer i första hand!

Iaf så har jag bestämt mig för vilken veterinär jag ska vända mig till, det blir Hund & Kattkliniken i Bista. Folk säger mkt bra saker om dom & det är inte så där attans bökigt att ta sig till (jag har ju ingen bil...). Nu måste jag bara vänta å se om hon verkligen är på sitt första löp, eller om jag bara är känslig (och bara verkligen VILL att hon ska börja löpa...), men om hon nu verkligen löper måste det ju gå över först... Man kastrerar inte katter mitt i löp.

Hoppas, hoppas, hoppas att blodet jag hittade på badrumsgolvet igår verkligen är från löpning, så att hon inte blivit sjuk. Gissa om jag blev neurotisk över det där en stund... Kopplade inte ihop det med hennes i övrigt underliga beteende, förns Patrik påpekade det... Tur att någon håller mina nojjor i schack! =)

Nog om det nu! Dags att färga håret, tror jag...
Helt svart blir det, den här gången/igen. Orkar inte med att slinga å ha mig just nu, och utväxten är många centimeter nu, och dom som känner mig närmre vet säkert vad jag tycker om det... =p
Om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte riktigt vilken hårfärg jag har längre, det är röd-aktigt - så mycket vet jag, men det är så många år sen jag lät det växa ut ordentligt att det lär ha ändrats (& antagligen blivit ännu lite mörkare) sen dess.

Så, det löser jag helt enkelt med att färga alltihop helt svart istället!!! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Piratpartiet

FRAdar

iNTeGriTY