Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet

måndag igen


Patrik har åkt nu.

Det gick rätt bra att jobba, trots allt... Typ iaf. Jag har faktiskt jobbat, inte så mkt som jag borde men jag vet inte om jag hade gjort det om inte han varit här heller... Vilket som. Jag har ändå svårt at komma igång...

Det är den här kursen jag ska hålla i som spökar, tankarna smyger sig på; Klarar jag det här?
Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det, och jag pressar mig själv och inbillar mig att jag borde ha ett färdigt upplägg redan till starten nu på torsdag.
Men jag måste ju faktiskt inte ha det. Jag måste bara veta typ vad som ska göras det här första kurstillfället.
Vilket i sig är svårt eftersom jag dels aldrig gjort ngt liknande förut, jag har bara fått en halvtaskig övergripande kunskap om programmet vi ska jobba i (Ja, jag har lovat att lära ut ett program jag inte ens kan...), och jag vet inte alls vilken nivå deltagarna ligger på kunskapsmässigt!

Galet...

Jag har köpt en bok!
Piraterna - De svenska fildelarna som plundrade Hollywood av Anders Rydell & Sam Sundberg.
Hittills är den sjukt bra och intressant. Det bästa är att den handlar om så mkt mer om bara pirater och fildelning, den tar upp helheten, media-bransherna (musik, tv, film, mm.) och internets utveckling...
Och då har jag bara hunnit läsa 40 sidor! Spännande att se vad dom lyckas hantera i resten av boken...

Bästa bokköpet på länge i af.

Oj, enda bokköpet på länge när jag tänker efter, men men... :)
Det ska bli fler, det är bara så svårt att hitta bra böcker i den här stan, och jag har inte velat beställa på nätet så ofta förut... Inte för att jag oroar mig eller så, det är bara det att jag brukade hinna bränna alla pengarna innan boken dimper ner i brevlådan... Och så fick jag skulder.
Men nu har jag mer pengar, och jag har blivit bätttre på att ta hand om pengarna jag får...

Jaja. Nu ska jag läsa lite nyheter och sen ska jag jobba lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Piratpartiet

FRAdar

iNTeGriTY