Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet

#spectrial

& så var det slut på rättegångs-spektaklet för den här gången.
Domen meddelas av tingsrätten den 17 April, kl. 11.00, är det sagt...

Väntar med spänning...

Dagens pläderingar har varit både intressanta och roliga att lyssna till. Försvarets representanter är här & nu, de argumenterar realistiskt utefter hur lagen faktiskt ser ut & tillämpas i Sverige.
Åklagaren och målägarsidan har mest gjort bort sig, tycker jag; framfört önskemål om hur det borde de ut samt gnällt om förlorade inkomster... Vilket dom fatalt misslyckats med att bevisa.
Dessutom verkar dom ha missat sina geografilektioner, för dom har hanterat saken utifrån ett något Amerikanskt perspektiv, och Svenska rättsväsendet fungerar inte så...

Man försöker inte miskreditera och förlöjliga expertvittnen här
. Det hela är pinsamt!

Något jag dessutom inte kan förstå är att man tillåter skärmdumpar som bevisning, var finns rättsäkerheten i det? En skärmdump är ju bara en bild, en kopia på det man för tillfället ser på skärmen. & det man ser på skärmen kan manipuleras precis hur som helst.
Om jag tex. vill ha en bild som visar en specifik sida så kan jag skapa den sidan själv, utefter hur jag vill att den ska se ut, tex. få den att se ut exakt som någon annan sida som faktiskt finns... Och när man sen gör den här skärmdumpen blir man av med bevisen för att sidan är gjord av mig (dvs, man kan inte kolla hur jag skrivit koden för att avgöra om sidan är autentisk eller ej...) för det enda som finns är en bild.

Okej, visst. Konspiratoriskt, jag låter kanske lite paranoid... (Ja, jag tror inte att det är så i TPB-fallet, men principen...) Faktum är att det kan gå till ungefär så, det är sjukt enkelt att förfalska och borde inte få användas som bevis i en rättegång.

Inte i någon rättegång. Över. Huvud. Taget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Piratpartiet

FRAdar

iNTeGriTY