Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet

människohandel?


Associationen ligger tyvärr inte långt borta... Jag blev genom min bror uppmärksammad på en rätt otrevlig utredning, "Samordnad kommunstatistik för styrning och uppföljning". Först ska vi altså omdefinieras från medborgare till konsumenter, för att nu rätt och slätt bli "varor".

Jag vet inte vad som är mest skrämmande i detta, innehållet och formuleringarna i det, eller det faktum att vi inte hört något om detta tidigare...

Om vi nu ska definieras som varor, handlar det inte då i praktiken om människorhandel?

Jag trodde det var förbjudet. :/


Kommentarer
Postat av: Martin

Är ni inte ute & cyklar lite väl långt ut bland de foliehattade feltolkningarna nu?



Utan att blanda in frågan om samkörning av statistik, så är väl era inlägg om detta mest bevis på att ni antingen inte läst rapporten eller att ni inte förstått densamma?



Hur kan man blanda ihop ett pedagogiskt förklarande exempel av en föreslagen teknik med att jämställa medborgare med varor?



Jag öppnade källmaterialet efter att enbart ha läst din bloggpost & trodde jag skulle hitta något snaskigt ingrävt i den, men jag blev tvungen att läsa originalblogg & foruminlägg för att ens förstå vad som skulle vara det kontroversiella.

2009-05-29 @ 19:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Piratpartiet

FRAdar

iNTeGriTY